سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشخصات فنی سافت استارتر اشنایدر

سافت استارتر اشنایدر دستگاهی است برای راه اندازی تدریجی و نرم موتورهای الکتریکی. سافت‌استارترها با توجه به فلسفه‌ی کاری که دارند در ابتدا و گاها در انتهای زمان کاری الکترو موتور ها در مدار قرار دارند و الباقی زمان‌ها با کنتاکتور بای‌پس و صرفا جهت حفاظت ناظر بر الکتروموتور هستند.  SOFT STARTERهای اشنایدر کمک بسیاری برای جلوگیری از ضربه‌های مکانیکی اولیه می کنند، و برای پروسه‌هایی که نیازمند به کاهش جریان‌های آنی راه‌اندازی می باشد، مورداستفاده قرار می گیرند. استفاده از استارتر نرم محدودیت در صنعت خاص یا شرایط خاصی ندارد،  اما می بایستی با توجه به نوع کاری که در حال انجام هست سافت متناسب با کارکرد (موتورهای سبک، نیمه سنگین یا سنگین کار ) انتخاب گردد. برای مثال زمانی که یک سیستم مکانیکی (مانند نوار نقاله ها، سیستم های تسمه محور، چرخ دنده ها و غیره) نیاز به راه اندازی ملایم برای کاهش گشتاور دارد، می توانیم از یک استارتر نرم | سافت استارتر مدل ATS48 استفاده کنیم. یا زمانی که برای راه اندازی پمپ ها، فن ، کمپرسورها و میکسرها و …  نیاز به راه اندازی نرم وجود دارد از مدل های ATS01 یا ATS22 استفاده کرد. سافت استارترهای الکتریکی در دو مدل دوفاز کنترل و سه فاز کنترل یا اصطلاحا آنالوگ یا دیجیتال به بازار ارائه می‌شوند.

سافت های دیجیتال توابع متعدد برای حفاظت و بهبود عملکرد سافت و هم چنین پارامترهای مختلفی دارند. اما در سافت های انالوگ با نهایتا 2-3 پتانسیومتر تنظیمات زمان راه اندازی و ولتاژ اولیه و درصد حفاظت تنظیم می شود. سافت استارترهای دیجیتال |سه فاز کنترل صفحه نمایشگری برای مشخص کردن وضعیت و پارامترهای سافت دارد در حالیکه در سافت استارترهای آنالوگ |دو فاز کنترل صرفا چراغ های LED وضعیت سافت را مشخص می کنند.  سافت استارتر های اشنایدر از شبکه مدباس Modbus پشتیبانی می کنند هم چنین می‌توانید با نرم افزار SoMove PC  پیکر بندی سافت با کامپیوتر را انجام دهید. سافت‌استارتر های اشنایدر را می توان از رنج 3آمپر (0.37 کیلووات) تا 1200آمپر (900کیلووات) انتخاب کرد. سافت استارترها اغلب به نسبت درایورهای الکتریکی | اینورتر های انتخاب اقتصادی‌تری هستند. راه انداز نرم اشنایدر در توان و قدرت های متنوع  برای کاربرد های مختلف، تولید و به بازار عرضه شده است. سافت استارتر های آنالوگ اشنایدر  مدل ATS01  بروی دو فاز کنترل دارند و درواقع یکی از فازها به صورت مستقیم به موتور متصل می شود و سافت استارتر های دیجیتال اشنایدر شامل مدل‌های ATS22  , ATS48 و  ATS480  می باشند. 

سافت استارتر اشنایدر | راه انداز نرم، دستگاهی است جهت راه اندازی تدریجی الکتروموتورها. در هنگام اتصال مستقیم یک الکتروموتور به شبکه برق، جریان راه اندازی زیادی از شبکه دریافت و صرف آن می شود. همچنین عمر مفید سایر تجهیزات مانند موتور، اتصالات، بار و کوپیلینگ های مکانیکی کاهش میابد. جهت حل این مشکل از سافت استارتر استفاده می شود. سافت استاتر آلتیوار اشنایدر الکتریک با کنترل دور موتور و ایجاد استارت نرم از ایجاد شوک و آسیب به قسمت های مکانیکی سیستم جلوگیری میکند. سافت استارتر اشنایدر بهترین در کلاس کاری ، دارای کاربری بسیار آسان، کامپکت و کوچک اما بسیار قدرتمند و قابل برنامه ریزی در کنترل عملکرد هایی مانند گشتاور است که برای ارتباط با اتوماسیون ها و سیستم های مانیتورینگ نیز بهینه شده است. این سافت استارتر ها دارای رنج کاری 3A (0.37 kW) تا  1200A (900 kW)بوده و به طور گسترده ای در صنایع مختلف قابل استفاده است.

مشخصات فنی سافت استارتر اشنایدر

سافت استارتر اشنایدر برای راه‌اندازی تدریجی الکتروموتورها ابزار مناسبی است. جریان راه اندازی موتورها 5 تا 8 برابر بیشتر از جریان نامی موتور است و راه اندازی موتور در مدت زمان 1 تا 30 ثانیه طول می‌کشد زمانی که الکتروموتور به شبکه برق وصل می‌شود این جریان چند برابری را از شبکه برق دریافت می‌کند و در این زمان کوتاه افت ولتاژ زیادی در شبکه برق ایجاد می‌کند که باعث کاهش عمر مفید موتور، اتصالات، بار و کوپلینگ‌های مکانیکی می‌شود و عملکرد تجهیزات ایمنی را مختل می‌کند. سافت استارتر برای حل این مشکل با کنترل دور موتور، ولتاژ اعمالی به موتور را برش می‌زند و در نتیجه مانع هر گونه شوک و آسیب مکانیکی به سیستم می‌شود.

کاربرد وسیع این دستگاه در صنایع مختلف با توجه به دقت، کیفیت و درستی عملکرد آن شناخته شده است که در ولتاژها و توان متفاوت تولید می‌شود و مورد توجه مهندسان صنایع بزرگ قرار گرفته است. دستگاه سافت استارتر اشنایدر به دو روش دیجیتال و آنالوگ به کار می‌رود و در سطح فشار ضعیف از توان‌های کم تا 800 کیلو وات با توجه به مدل‌های مختلف ارائه می‌شوند. این وسیله کاربری آسانی دارد ولی قدرتمند عمل می‌کند و قابلیت برنامه ریزی و کنترل عملکرد قسمت‌هایی مثل گشتاور که جهت ارتباط با سیستم مانیتورینگ و یا اتوماسیون ایجاد شده است، را دارد. سافت استارتر با کاهش فشار یا تنش‌های مکانیکی و الکترودینامیکی روی کابل‌ها و شفت موتور موجب افزایش کارایی سیستم شما می‌شود.

 


معرفی لوازم جانبی کلید اتوماتیک اشنایدر

کلید اتوماتیک اشنایدر یا کلید کمپکت (Circuit Breaker) از انواع کلیدهای الکترومکانیکی فشار ضعیف است که وظیف? قطع یا وصل مدار الکتریکی را برعهده دارد. کلید اتوماتیک اشنایدر توان قطع و وصل جریان نامی و همچنین قطع و وصل جریان اتصال کوتاه و اضافه بار را دارا است. این وسیله در بارهای اضافی از پیش تعیین شده بدون آسیب رسیدن به کلید، مدار را قطع می کند. بنابراین کلید قطع مدار وسیله ای است ترکیبی که یک کلید قطع و یک وسیله حفاظت جریان اضافی تشکیل شده است. عملکرد آن مشابه ترکیب کلید معمولی همراه با فیوز است. همچنین کلیدهای اتوماتیک توانایی حفاظت اتصال به زمین، حفاظت موتوری و حفاظت ژنراتوری را همراه با رله های میکرولوجیک تعبیه شده داخل کلید را هم دارا هستند. کلید اتوماتیک دارای جریان نامی هست و مانند فیوز ها برای عبور 100% جریان نامی خود بطور مداوم بدون قطع شدن کار می کند. تمامی کلید ها دارای منحنی مشخصه ای هستند که نشان می دهد محدوده کاری کلید در جریان های مختلف و در اضافه بارها و اتصال کوتاه ها چگونه است و در چه شرایطی می تواند جریان را تحمل کرده یا قطع نماید.

ساختار کلید اتوماتیک اشنایدر

کلید اتوماتیک اشنایدر معمولا دارای کنتاکت‌هایی است که سه‌تای آن‌ها کنتاکت اصلی یا قدرت، کنتاکت‌های جرقه‌گیر، کنتاکت‌های فرعی هستند. جنس بدنه این کلید ساخته شده از قالب‌های تزریقی بسیار مستحکم است که ایمنی خوبی دارد. در حالت کلی این کلیدها سایز و ابعاد کوچکی دارند اما با استفاده از آن‌ها پشتیبانی حفاظت‌های مورد نیاز نیاز مدار به درستی صورت می‌گیرد. در حقیقت این کلید عیب مهمی دارد، یعنی برای تعمیر و یا سرویس کردن به راحتی در دسترس نیست. توجه کنید این کلید در آمپرهای متفاوتی روانه بازار می‌شود که باید در انتخاب آن دقت کنید.

انواع کلید اتوماتیک اشنایدر

کلیدهای mccb برند اشنایدر در مدل های مختلفی تولید می شوند؛ فیکس، قابل تنطیمی و کلید هوایی از جمله مدل های کلید اتوماتیک اشنایدر می باشد که در بازار برق موجود می باشد و هر کدام بسته به نیاز کاربران عمل حفاظت در مدار را انجام می دهد. کلیدهای اتوماتیک فیکس برند اشنایدر از 40 تا 600 آمپر و تنظیمی از 40 تا 1250 آمپر تولید می شوند.

کلید اتوماتیک کمپکت کشویی

همه ی کلیدهای اتوماتیک سه فاز و چهار فاز از رنج جریان 16 تا 1600 آمپر دارای کشو بوده و به آنها کلید کمپکت کشویی گفته می شود. این کلیدها در مصارف خاص، تابلوهای مختلف و در آمپرهای بالا که حجم کلید هم بزرگتر است مورد استفاده قرار می گیرند.

اجزای مختلف اتوماتیک اشنایدر

کلید کمپکت اشنایدر از قطعات مختلفی تشکیل شده است که مهمترین آنها عبارتند از:

  • قاب: از جنس پلاستیک بوده که جریان برق را به بیرون منتقل نمی کند.
  • اهرم: برای تغییر وضعیت کلید از خاموش به روشن و برعکس از این اهرم استفاده می شود.
  • کنتاکت: با تغییر وضعیت کنتاکتها می توانیم از نحوه کارکرد اتوماتیک باخبر شویم.
  • جرقه گیر: صفحاتی هستند که جرقه های بزرگ موجود در کلید اتوماتیک را به جرقه های کوچکتر تقسیم می کنند.
  • تریپ: توسط این دکمه می توانیم از سالم بودن عملکرد کلید اطمینان حاصل کنیم.

نکته: متعلقاتی مثل رله آندر ولتاژ، رله شنت، کنتاکت کمکی و دسته تابلویی هم وجود دارند که قابل نصب روی اتوماتیک اشنایدر هستند ولی باید جداگانه خریداری و بر روی کلید نصب شوند.

نحوه عملکرد جرقه گیر

در داخل کلید اتوماتیک اشنایدر مدل LV429630 صفحات U شکلی وجود دارد که به آن جرقه گیر می گویند. عملکرد این قطعه بدین صورت می باشد که وقتی جریان برق وارد کلید اتوماتیک شد، کنتاکتهای کلید در هنگام قطع و وصل کردن جریان از خود جرقه هایی ایحاد می کنند که اگر این جرقه ها مهار نشود باعث آتش سوزی در کلید اتوماتیک خواهد شد. جرقه گیر با صفحات متعددی که دارد، جرقه های بزرگ موجود در کلید را به جرقه های کوچکتری تقسیم کرده و سپس آن را به طور کلی مهار می کند.

لوازم جانبی کلید اتوماتیک اشنایدر

کلیدهای محافظ موتور یا mccb ها دارای تجهیزات جانبی مانند، کنتاکت کمکی، رله شنت، رله آندر ولتاژ، کنتاکت تریپ، موتور و … می باشد. هرکدام از این لوازم جانبی به جهت بالا بردن امنیت و حفاظت در مدار مورد استفاده قرار می گیرد.

نصب کلید اتوماتیک اشنایدر

کلیدهای mccb در هر مداری که قرار بگیرند به عنوان کلید اصلی مورد استفاده قرار گرفته که برق اصلی در ابتدا وارد کلید شده و بعد از کلید اتوماتیک به سایر قسمت های تابلو برق انشعاب داده می شود؛ همچنین در صورت بروز خطا کلید اتوماتیک برق اصلی مدار را قطع می نماید.


کنتاکتور اشنایدر +انواع و راهنمای خرید

کنتاکتور اشنایدر که به انگلیسی schneider contactor است، یکی از قدیمی‌ترین کنتاکتورهای موجود در بازار ایران است. این کنتاکتور سابقا با نام تله مکانیک شناخته می‌شد. اما الان سال‌هاست در صنایع ایران استفاده می شود و مشتریان مشکل‌پسند را قانع کرده است. به همین دلیل لیست به روز قیمت کنتاکتور اشنایدر ، یکی از مواردیست که مهندسین به آن نیاز دارند.

در ساده‌ترین تعریف، کنتاکتور یک دستگاه سوئیچینگ (کلید زنی) الکتریکی است که برای خاموش و روشن کردن یک مدار الکتریکی استفاده می‌شود.

تجهیزات کنتاکتور اشنایدر در سری‌ها یا تیپ‌های متنوعی عرضه می‌شوند که به عنوان پر فروش ترین سری‌ها می توان به کنتاکتور اشنایدر سری D و سری E در بازار ایران اشاره کرد. کیفیت ساخت بالا و سابقه درخشان کنتاکتور اشنایدر آن را از سایر رقبا متمایز می‌کند. کنتاکتور اشنایدر سری D که رایج‌ترین کنتاکتور اشنایدر است از رنج 9 آمپر تا 150 آمپر را در بر می‌گیرد.
کنتاکت‌های کمکی در سری D بصورت 1NC+1NO یعنی یک کنتاکت کمی باز و یک کنتاکت کمکی بسته می‌باشند که در جزئیات صفحه هر محصول توضیح داده شده است.
و اما کنتاکتور اشنایدر سری E که از رنج 6 آمپر تا 160 آمپر تولید می‌شود هم بعد از سری D از کاربرد بالایی در بازار ایران برخوردار است. یکی از تفاوت‌های آن با کنتاکتور سری D اشنایدر این است که کنتاکت‌های کمکی در این سری کنتاکتور Schneider بصورت 1NO یعنی یک کنتاکت باز می‌باشند.

قیمت کنتاکتور اشنایدر را در سایت برق لئو به صورت آپدیت می‌توانید مشاهده کنید.

انواع کنتاکتورهای اشنایدر به سه دسته زیر تقسیم می‌شود.

  • کنتاکتور AC
  • کنتاکتور DC
  • کنتاکتور خازنی

کنتاکتور ها همچنین دارای لوازم جانبی هستند. مانند کنتاکت های کمکی .

شما می توانید با توجه به ویژگی های محصولات اشنایدر یا با توجه به کاربرد خود(مصرف خانگی یا صنعتی) کنتاکتور ها و لوازم جانبی مورد نظر خود را از فروشگاه برق لئو خریداری کنید.

کنتاکتور AC اشنایدر

کنتاکتورهای AC دارای یک حلقه اتصال کوتاه هستند که جلوی لرزشی را می‌گیرد که از فرکانس برق وارد می‌شود.

کنتاکتور DC اشنایدر

 

کنتاکتورهای DC این حلقه هیسترزیس را ندارند و در نتیجه صدا و  لرزشی از آنها شنیده نمی‌شود.

کنتاکتور خازنی اشنایدر

کنتاکتوری است که برای راه اندازی خازن های قدرت که برای اصلاح ضریب قدرت استفاده میشود مورد استفاده قرار میگیرید.

ویژگی های متمایز کنتاکتور اشنایدر

کنتاکتور های این برند دارای بخش های متفاوتی هستند. مانند مدار کنترل فرمان، بوبین کنتور و مدار قدرت.کنتاکتور ها اشنایدر دارای ویژگی هایی از قبیل ولتاژ عایقی، ولتاژ نامی، ولتاژ بوبین، حد نهایت ولتاژ عایقی و مشخصات پلاتین های کمکی هستند.

راهنمای انتخاب و خرید کنتاکتور اشنایدر

هنگام انتخاب کنتاکتور باید به دو نکته توجه کرد:

رنج جریان یا توان مصرفی و ولتاژ تغذیه بوبین. با توجه به رنج جریان کنتاکتور، کنتاکتور نوع D و F را انتخاب کنید و براساس ولتاژ تغذیه بوبین بین 24، 48، 110، 220، 230 و 380 ولت AC یا DC دسته بندی مورد نظر را انتخاب کنید. 

برای کنترل موتور به صورت راه اندازی مستقیم، راه انداز ستاره مثلث و ... می توانید کنتاکتور مورد نظر خود را در هر رنجی از جریان و ولتاژ بوبین از میان محصولات اشنایدر بیابید و در ترکیب آن ها با قطع کننده های مدار اشنایدر (بریکرها) مانند کلیدهای اتوماتیک اشنایدر، از موتور در برابر اضافه بار و اتصال کوتاه محافظت کنید.


خرید شیر 2-2

نحوه کار و عملکرد شیر 2-2 پنوماتیک

از شیرهای دو طرفه برای وصل و قطع کردن هوای فشرده در برنامه‌های کاربردی استفاده می‌شود. در شیر پنوماتیک 2-2، وقتی فشار داخلی ایجاد شود، شیر باز و بسته خواهد شد. باید بدانید که شیرهای پایلوت به انرژی کمتری برای کار کردن نیاز دارند، با این حال برای اینکه در حالت باز بمانند، باید انرژی به وجود آمده را حفظ کنند.

به طور معمول، از شیرهای پنوماتیک 2-2 برای قطع و وصل کردنی جریان هوا یا آب استفاده می‌شود. هر کدام از این جریان‌ها به وسیله یک ورودی در شیر برقی، وارد شیر می‌شوند. این جریان توسط اسپول شیر پنوماتیک باز و بسته می‌شود. در برخی از مدل‌های شیر 2-2 پنوماتیک، جریان برگشت هوا با یک پیلوت داخلی صورت می‌گیرد.

شیرهای دو طرفه بسته در حالت عادی، جریان ورودی را در موقعیت غیر فعال قرار می‌دهند. زمانی که شیر فعال شود، جریان ورودی در حال عبور است. شیرهای دو طرفه‌ای که به طور معمول باز هستند،هنگام ورود جریان هوا، غیرفعال می‌شوند و جریان را مسدود می‌کنند. به طور معمول از شیرهای باز موارد ایمنی و در کارهایی که به جریان خنک کننده نیاز است، می‌توان استفاده کرد. برای خرید شیر 2-2 میتوانید به سایت تکنو صنعت نیز مراجعه کنید و با کارشناسان فروش این مجموعه در ارتباط باشید.


انواع شیر 2-2 پنوماتیک

شیر مکانیکی یا همان شیر پنوماتیک ، برای کنترل جریان هوا در سیستم‌های پنوماتیک با سایزهای مختلف وجود دارد. عملکرد این نوع شیر با یک اهرم دستی و به صورت مکانیکی انجام می‌شود. شیرهای دو طرفه پنوماتیک یا همان شیر 2-2 پنوماتیک، بسیار ساده و به صورت مستقیم طراحی شده‌اند. سوپاپ دو طرفه به هر نوع شیر کنترلی که دارای دو پورت ورودی و خروجی باشد، می‌گویند. پورت‌ها به طور معمول با برچسب «A» و «AB» نشانه‌گذاری می‌شوند.


خرید سیم و کابل مسین از نمایندگی

سیم و کابل مسین یکی از برندهای معتبر و مشهور در زمینه تولید و عرضه سیم و کابل در بازار ایران است. این شرکت با بیش از 30 سال سابقه فعالیت، محصولاتی با کیفیت بالا و قیمت مناسب در زمینه های مختلفی از جمله برق، ارتباطات، صنایع و ... تولید می کند. 

 

ویژگی های سیم و کابل مسین شامل موارد زیر می باشد:

 

1- کیفیت بالا: سیم و کابل مسین با استفاده از بهترین مواد اولیه و با رعایت استانداردهای جهانی تولید می شوند.

 

2- پایداری و ایمنی: این محصولات با داشتن خصوصیاتی همچون مقاومت بالا در برابر حرارت، خوردگی، رطوبت و تابش UV، ایمنی و پایداری بالایی را در برابر شرایط مختلف فراهم می کنند.

 

3- طول عمر بالا: سیم و کابل مسین با داشتن مواد با کیفیت و تکنولوژی پیشرفته، دارای عمر بالایی هستند.

 

4- قابلیت انعطاف پذیری: سیم و کابل مسین دارای انعطاف پذیری بالایی هستند و به راحتی قابل انعطاف و حرکت هستند.

 

5- مقاومت الکتریکی بالا: این محصولات با داشتن مقاومت الکتریکی بالا، توانایی انتقال بار برقی بدون ایجاد هیچ گونه خطراتی را فراهم می کنند.

 

بعضی از محصولات سیم و کابل مسین عبارتند از: 

 

- سیم و کابل برق

- سیم و کابل ارتباطات

- سیم و کابل کنترلی

- سیم و کابل دوربین مدار بسته

- سیم و کابل آنتن

- سیم و کابل مبدل

- سیم و کابل فشار قوی

- سیم و کابل مقاوم