سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع کلیدهای اتوماتیک اشنایدر

کلید کمپکت اشنایدر مجموعه کاملی از کلیدهای فشار ضعیف با کارایی بالا (MCCB) در 2 اندازه فریم است که برای رفع نیازهای شما در واحدهای ترمیم مغناطیسی حرارتی تا پیشرفته MicroLogic طراحی شده است. کلید اتوماتیک اشنایدر با امکان قطع و وصل جریان های اتصال کوتاه، جریان نامی و اضافه بار بدون ایجاد آسیب به کلید، یک فضای ترکیبی برای قطع جریان و حفاظت جریان اضافی ایجاد می کند. در حقیقت کلید کمپکت اشنایدر 3 عملکرد حیاتی حفاظت، سوئیچینگ و نظارت را انجام می دهند. کلیدهای مدار برای “شکستن” (قطع) جریان الکتریسیته برای محافظت از افراد و تجهیزات، زمانی که جریان به دلیل اضافه بار، اتصال کوتاه یا سایر خطاهای الکتریکی به سطح ناامن می رسد، طراحی شده اند.

کلید اتوماتیک کمپکت کشویی

همه ی کلیدهای اتوماتیک سه فاز و چهار فاز از رنج جریان 16 تا 1600 آمپر دارای کشو بوده و به آنها کلید کمپکت کشویی گفته می شود. این کلیدها در مصارف خاص، تابلوهای مختلف و در آمپرهای بالا که حجم کلید هم بزرگتر است مورد استفاده قرار می گیرند.

اجزای مختلف اتوماتیک اشنایدر

کلید کمپکت اشنایدر از قطعات مختلفی تشکیل شده است که مهمترین آنها عبارتند از:

  • قاب: از جنس پلاستیک بوده که جریان برق را به بیرون منتقل نمی کند.
  • اهرم: برای تغییر وضعیت کلید از خاموش به روشن و برعکس از این اهرم استفاده می شود.
  • کنتاکت: با تغییر وضعیت کنتاکتها می توانیم از نحوه کارکرد اتوماتیک باخبر شویم.
  • جرقه گیر: صفحاتی هستند که جرقه های بزرگ موجود در کلید اتوماتیک را به جرقه های کوچکتر تقسیم می کنند.
  • تریپ: توسط این دکمه می توانیم از سالم بودن عملکرد کلید اطمینان حاصل کنیم.

نکته: متعلقاتی مثل رله آندر ولتاژ، رله شنت، کنتاکت کمکی و دسته تابلویی هم وجود دارند که قابل نصب روی اتوماتیک اشنایدر هستند ولی باید جداگانه خریداری و بر روی کلید نصب شوند.

نحوه عملکرد جرقه گیر

در داخل کلید اتوماتیک اشنایدر مدل LV429630 صفحات U شکلی وجود دارد که به آن جرقه گیر می گویند. عملکرد این قطعه بدین صورت می باشد که وقتی جریان برق وارد کلید اتوماتیک شد، کنتاکتهای کلید در هنگام قطع و وصل کردن جریان از خود جرقه هایی ایحاد می کنند که اگر این جرقه ها مهار نشود باعث آتش سوزی در کلید اتوماتیک خواهد شد. جرقه گیر با صفحات متعددی که دارد، جرقه های بزرگ موجود در کلید را به جرقه های کوچکتری تقسیم کرده و سپس آن را به طور کلی مهار می کند.

لوازم جانبی کلید اتوماتیک اشنایدر

کلیدهای محافظ موتور یا mccb ها دارای تجهیزات جانبی مانند، کنتاکت کمکی، رله شنت، رله آندر ولتاژ، کنتاکت تریپ، موتور و … می باشد. هرکدام از این لوازم جانبی به جهت بالا بردن امنیت و حفاظت در مدار مورد استفاده قرار می گیرد.

نصب کلید اتوماتیک اشنایدر

کلیدهای mccb در هر مداری که قرار بگیرند به عنوان کلید اصلی مورد استفاده قرار گرفته که برق اصلی در ابتدا وارد کلید شده و بعد از کلید اتوماتیک به سایر قسمت های تابلو برق انشعاب داده می شود؛ همچنین در صورت بروز خطا کلید اتوماتیک برق اصلی مدار را قطع می نماید.